dilluns, 10 de juny del 2013

La il•lusió de fer un blog

En acabar el curs de l’any passat,  la Maria Dolors em va dir: el curs proper podries fer  blogs. T’agradarà. H i ha gent molt maca i que escriu molt bé. I jo ben decidida m’hi vaig apuntar sense saber prou bé per on anaven els trets.

De bones a primeres vaig pensar escriure sobre el genocidi armeni, de l’obra de la Maria Àngels Anglada,  unint-lo una mica amb el que expliquem  en el Consell dels Savis, però en veure que algunes escriurien sobre els barris de la Barceloneta i Gràcia vaig pensar que jo podia fer-ho sobre el barri del Congrés, que queda una mica amagat i que molt poca gent coneix. Però la meva sorpresa ha estat molt gran en ser jo la que he descobert  moltes coses d’aquest barri, que em semblava una mica llunyà de casa meva, les quals  ignorava, i ara per circumstàncies del nou ordenament  de Sant Andreu, he passat  a ser veïna del Congrés-Indians.

Precisament el diumenge passat, dia 2 de juny,  amb una gran solemnitat  i molta participació, es va celebrar el 60è aniversari de la col·locació de la primera pedra de les cases del Congrés.

La segona part del blog és  un recull d’articles referents a l’obra de Salvador Espriu, perquè em semblava que era bo reviure’ls en el any dedicat a ell , tot assumint el contingut històric del  temps i de l’època que li va tocar viure.
Però anem al blog. Per a mi ha sigut tot una experiència. I me n’he sortit com bonament he pogut, agraint molt particularment  l’ajut de la Montserrat i en Fede, a classe i també els consells  dels  de casa. Intento fer-me una autoavaluació  i no passo de “progresa adecuadament”, però com sempre,  no sé aquest progrés fins a quin punt arriba, perquè em sembla que l’ordinador no és pas el meu millor amic: em fa por.

De totes formes confesso que he passat un curs molt agradable, en el qual he posat a prova  la meva bona fe.  Que he fruit de valent amb els blogs de totes les companyes i el company. Quin ha estat el més interessant? Que difícil em seria posar nota. Uns meravellosament redactats, altres interessantíssims pel seu contingut, per la seva creativitat, per la seva espontani etat.. He fruit molt amb el de les dues gracienques, potser perquè m’han fet reviure molt intensament els 20 anys que jo vaig viure en aquell barri .  L’autora de la Barceloneta ha posat a prova el meu entusiasme per un barri que només coneixia una miqueta. També m’ho he passat molt bé amb la  informació tan important que ens ha aportat en Fede, sobre la la vida i l’obra de diferents músics, i pel  fet de sentir algunes sardanes que també  m’han recordat  les primeres ballades que varem poder fer després de la repressió franquista.  Les noves generacions no poden ni imaginar-se el que allò va significar.

Realment ara penso que ja és hora de començar a repassar els apunts magistrals de la Marcela i llançar-me de ple i sense por a l’ordinador.

Gràcies Maria Dolors per la teva paciència i el teu bon consell i a totes les companyes i  en Fede, per la vostra bona acollida. Bon estiu i a reveure.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada